Fel och Hjälp

AKUTJOUR (Bravida) 
Telefon: 020-212 112  (tider enligt nedan, då Nordstadens kundtjänst inte har öppet) 
OBS! Endast akuta fel, då den som anmäler annars kan komma att debiteras! 
Helgfria vardagar kl 16:00-07:00, Helger fre kl 16:00 - mån 07:00 samt Helgdagar kl 00:00-24:00 (som helgdagar räknas helgdagsaftnar och röda dagar)  

 LÄGENHETER (PEAB Bostad AB Entreprenad)  Hemsida: Peab Bostad     Mejl: kundcenter@peabbostad.se Telefon: 010-150 04 30 (kontorstid)  För vitvaror kontakta Elektrolux tel: 0771-76 76 76. Då garantin har gått ut debiteras du som bostadsrättsinnehavare för eventuella åtgärder.  

FASTIGHETEN, GEMENSAMMA UTRYMMEN - TEKNISK FÖRVALTARE (Nordstaden)  
Hemsida: Nordstaden Mejl: kundtjanst@nordstaden.se Telefon: 08-32 40 60 (kontorstid) 
Avser gemensamma utrymmen (trapphusmed portar, cykelrum, miljörum), innergård med gatuförbindelser, sopsugsystem med sopinkast.  

EKONOMISK FÖRVALTARE (Nordstaden)  
Hemsida:Nordstaden Mejl:  avi@nordstaden.se   eller  kundtjänst@nordstaden.se Telefon:  08-32 40 60 (kontorstid) Avser frågor om betalningsavier, pantsättningar, överlåtelser, lägenhetsutdrag . 

EL (Vattenfall Eldistribution)                                                                                                                                                                                                    Vid avbrott kontrollera först lägenhetens el-central. Återställ jordfelsbrytare och säkringsreglage om dessa löst ut, men kontrollera då även felorsaken (t ex trasig el-utrustning). Vid avbrott utanför lägenheten/föreningen, se aktuell driftinformation på Vattenfalls hemsida.    Hemsida: vattenfalleldistribution Telefon:  020-82 58 58 (Dygnet runt)                                             

OBS! Akutjour kontaktas först efter att det ovanstående är utfört. 

HISSAR (Kone) 
Telefon:  0771-50 00 00 (dygnet runt)  

SOPOR 
Vid fel på sopsugsinkasten (luckorna går inte att öppna, taggsymbolen lyser rött etc), kontakta Nordstaden . Obs! När taggsymbolen lyser gult arbetar sopsugen och luckan behöver vara stängd, efter några minuter lyser den grön igen. För problem i miljörum kontakta Nordstaden.  

TV, BREDBAND & IP-TELEFONI (Telia) 
Kontakta Telia på Telefon 90-200   

VATTEN  
Hemsida:  www.solorbioenergi.se (Solörenergi är kommunens driftentreprenör, se även www.solna.se) 
Vid vattenavbrott som visar sig vara utanför Brf Derbyt, se information från solorenergi på deras hemsida. Vid vattenavbrott inom föreningen, kontrollera först inom egen lägenhet och hör gärna med grannar innan ni kontaktar Nordstaden. 

VÄRME OCH VENTILATION 
Ingen elementvärme? Lufta först samtliga radiatorer och öppna radiatorvreden. Hjälper inte detta, kontakta Nordstaden enl ovan. 

Fel på ventilationen? Städa först alla ventilationsdon (inget damm ska synas i springor). Fortfarande ingen luft in eller ut? Kontakta Nordstaden enl ovan.